256735 devolo rgb ed0811 original 1503576558

Wereldpremière op IFA 2017: devolo presenteert Smart WiFi

24 augustus 2017 - Op IFA 2017 presenteert devolo zijn nieuwe Smart WiFi-technologie. Met deze innovatieve technologie heeft de producent in Aken, Duitsland, een wereldpremière. Smart WiFi maakt wifi in huis nog sneller, stabieler en betrouwbaarder, en biedt zo de perfecte draadloze internetverbinding voor alle state-of-the-art multimedia-apparaten en een uitstekende wifi-ervaring in het gehele huis. devolo presenteert zijn innovatie op IFA 2017 in stand 129, hal 6.2, onder het motto ‘The magic of a perfect connection’. Smart WiFi is vanaf begin oktober 2017 beschikbaar als gratis firmware-update voor alle dLAN 1200+ WiFi ac Powerline-adapters.

Smart WiFi: voor slimmere wifi

De voordelen van Smart WiFi voor alle dLAN 1200+ WiFi ac Powerline-adapters:

·         alle wifi-apparaten verbinden nog sneller met het snelste wifipunt (roaming);

·         snellere wifi-apparaten krijgen voorrang (airtime fairness);

·         smartphones, tablets, laptops en alle andere wifi-apparaten maken automatisch verbinding met de snelste frequentieband (band steering).

Overal wifi

Tegenwoordig kan geen enkel multimedia- of entertainment-device meer zonder stabiele wifiverbinding. WiFi Powerline-adapters van devolo gebruiken het elektriciteitsnet in huis als ware het een extra lange datakabel, en zijn daardoor de beste oplossing om grote appartementen of huizen volledig te voorzien van supersnel wifibereik. Ze hebben het unieke voordeel dat elk stopcontact omgetoverd kan worden tot een slimme wifihotspot met maximale wifiprestaties – onafhankelijk van de afstand tot de router en ongeacht of de verbinding door dikke muren of gewapend beton gaat. En dat alles zonder dat extra kabels nodig zijn. De installatie is eenvoudig en kost slechts een paar minuten: inpluggen, op de knop drukken en starten maar.

Snelle overgang: perfecte roaming

Wanneer binnen een netwerk meerdere wifizenders gebruikt worden – bijvoorbeeld om een heel huis van wifi te voorzien –, verbinden devices als smartphones, tablets en laptops automatisch met het sterkste wifipunt. Nu is het nog zo dat apparaten verbonden blijven met de hotspot waarmee het als eerste verbonden was, zelfs als de gebruiker door het huis loopt en daarbij in de buurt komt van een veel sterker wifipunt. Het device stapt pas over naar dit punt wanneer de verbinding verbroken wordt. Met Smart WiFi is dit verleden tijd. Dat maakt wifiroaming aanzienlijk sneller en devices verbinden altijd met de sterkste hotspot. De overgang gebeurt zo snel, dat gebruikers zonder haperingen kunnen blijven surfen, streamen of gamen.

Airtime fairness maakt wifi nog sneller

Binnen een wifinetwerk kan slechts één device tegelijk data overdragen of ontvangen. De router of WiFi Powerline-adapter schakelt snel tussen de afzonderlijke apparaten, waardoor het lijkt alsof alle apparaten tegelijkertijd online zijn. Oudere, tragere apparaten kunnen hierbij voor problemen zorgen, omdat dataoverdracht van en naar deze devices langer duurt, waardoor ze het gehele wifinetwerk vertragen. Smart WiFi omzeilt dit probleem door meer tijd (airtime) toe te wijzen aan nieuwe WiFi ac-producten en hun dataoverdracht snel af te ronden – waardoor het gehele wifinetwerk sneller wordt.

Perfect georganiseerd: verbeterde bandsturing

De band – oftewel het kanaal waarover een wifinetwerk uitzendt – heeft veel invloed op de prestaties van een netwerk. Wanneer meerdere wifinetwerken in de buurt tegelijkertijd uitzenden op dezelfde frequentie, leidt dat tot slechtere prestaties van al deze netwerken. Smart WiFi checkt daarom continu het gebruik van de kanalen in het 2,4 GHz- en 5 GHz-bereik, en kiest op basis daarvan het optimale kanaal. Daardoor is het wifithuisnetwerk sneller en betrouwbaarder, en is handmatig zoeken naar andere kanalen voor betere prestaties verleden tijd.

Begin oktober 2017: Smart WiFi voor de devolo dLAN 1200+ WiFi ac

Gebruikers van de dLAN WiFi 1200+ ac profiteren automatisch van Smart WiFi dankzij een gratis firmware-update. Wie nog geen WiFi Powerline-netwerk in huis heeft, voorziet zijn gehele woning in no-time van draadloos internet met de handige 1200+ WiFi ac Starter Kit of Network Kit. De Smart WiFi-update is vanaf begin oktober 2017 beschikbaar voor alle dLAN 1200+ WiFi ac-adapters.

devolo AG is wereldwijd de leidende aanbieder van communicatieoplossingen op basis van de Powerline. Met Powerline maakt devolo van bestaande bekabelingen, zoals stroom- en coaxiaalkabels, voordelige en flexibele netwerkverbindingen. De communicatieoplossingen van devolo zijn daarbij net zo veelzijdig als hun gebruiksmogelijkheden. Ze lopen uiteen van thuisnetwerken, via Smart Home, Machine-to-Machine-communicatie en het ‘Internet of Things’ tot en met een Smart Grid voor de distributie van energiegegevens. Waar de gangbare technieken falen, betreedt devolo dynamisch nieuwe wegen.

Tel: +31 (0)30 65 65 070