256735 devolo rgb ed0811 large 1503576558

devolo demonstreert de nieuwe dLAN 1200 triple+ met drie gigabit-poorten tijdens IFA 2017

Bunnik, 4 september 2017 – devolo AG lanceert tijdens de beurs IFA 2017 de nieuwe dLAN 1200 triple+. Hiermee zijn video- en audiostreams via de elektrische bekabeling in een woning te transporteren met snelheden tot 1.2 gigabit. Dat betekent dat de nieuwe dLAN 1200 triple+ gigabit-internet levert bij elk stopcontact. De nieuwe Powerline-adapter is ideaal voor multimedia-apparatuur waarbij snelheid cruciaal is, zoals gameconsoles, smart-tv’s, computers en netwerkprinters. devolo gebruikt de slogan ‘The magic of a perfect connection’ om te laten zien hoe eenvoudig het is om een dLAN Powerline-adapter te installeren en snel internet mogelijk te maken.

Maximale Powerline: dLAN 1200 triple+ van devolo

Videostreams met een buffering-icoontje, hakende audiostreams en langzame downloads worden vaak veroorzaakt doordat de router niet op de plek staat waar snel internet nodig is. Maar het kan ook anders. De devolo dLAN Powerline-adapters bieden een simpele en effectieve oplossing voor snel internet op elke verdieping in huis. De adapters maken daarbij gewoon gebruik van het bestaande elektriciteitsnetwerk.

Het nieuwste lid van de dLAN 1200-productfamilie biedt drie identieke gigabit Ethernet-poorten voor elk stopcontact. Zo is een compleet multimediacenter of thuiskantoor te voorzien van snel internet. Het installeren vereist geen enkele technische kennis. De adapters zijn met één druk op de knop te koppelen en maken automatisch verbinding. Dat betekent ook dat het Powerline-netwerk beschermd is tegen toegang door derden.

Meer bereik en stabiliteit dankzij devolo range+-technologie

De dLAN 1200 triple+ biedt niet alleen gigabit-snelheden, maar ook optimaal bereik. Dankzij de devolo range+-technologie benut de adapter de drie koperdraden van het elektriciteitsnetwerk voor datatransmissie. Dat zorgt voor veel hogere snelheden, operationele stabiliteit en bereik (tot wel 400 meter) in vergelijking met conventionele Powerline-adapters. De dLAN 1200 triple+ is ook bijzonder geschikt voor veeleisende omgevingen, zoals oude gebouwen.

Makkelijk, efficiënt en veilig: geïntegreerd stopcontact met netfilter

De dLAN 1200 triple+ is uitgerust met een geïntegreerd stopcontact, zodat het niet nodig is een stopcontact op te offeren. Om de maximale prestaties van de adapter te tonen, is het nodig om alle apparatuur op dezelfde stekkerdoos aan te sluiten. Deze stekkerdoos is aan te sluiten op de dLAN 1200 triple+, waardoor het netfilter potentiële interferentie kan elimineren. Uiteraard biedt het geïntegreerde stopcontact een betrouwbare kinderbeveiliging.

dLAN Powerline: supersnel internet in elke ruimte

devolo ontwikkelt al vijftien jaar Powerline-adapters en is een pionier in deze branche. Het principe erachter is even simpel als briljant. Powerline gebruikt het bestaande elektriciteitsnetwerk voor datacommunicatie. Het enige wat nodig is, zijn twee dLAN Powerline-adapters. Een wordt aangesloten op de internetrouter en in een stopcontact in de buurt gestoken. Vervolgens kan een andere Powerline-adapter in elk willekeurig stopcontact gestoken worden, dat onderdeel is van hetzelfde netwerk. Deze tweede adapter biedt een stabiele internet- en netwerkverbinding op elke plek. Dat betekent, dat de devolo Powerline ook moeilijk toegankelijke ruimtes kan voorzien van een perfecte verbinding.

Prijs en beschikbaarheid

De dLAN 1200 triple+ is het nieuwe dLAN-vlaggenschipproduct van marktleider devolo. De adapter is per direct in winkels en online verkrijgbaar. De winkeladviesprijs is 79,90 euro inclusief btw voor een losse adapter. Een praktische starterkit met een dLAN 1200+ en een dLAN 1200 triple+ kost 149,90 euro (winkeladviesprijs). devolo biedt drie jaar fabrieksgarantie op al zijn producten.

Tel: +31 (0)30 65 65 070

Deze tekst en recente productfoto’s zijn ook te vinden in de mediasectie van de devolo-website: http://www.devolo.nl.

Over devolo AG

devolo AG is wereldwijd de leidende aanbieder van communicatieoplossingen op basis van de Powerline. Met Powerline maakt devolo van bestaande bekabelingen, zoals stroom- en coaxiaalkabels, voordelige en flexibele netwerkverbindingen. De communicatieoplossingen van devolo zijn daarbij net zo veelzijdig als hun gebruiksmogelijkheden. Ze lopen uiteen van thuisnetwerken, via smart home, machine-to-machine-communicatie en het ‘Internet of Things’ tot een Smart Grid voor de distributie van energiegegevens. Waar de gangbare technieken falen, betreedt devolo dynamisch nieuwe wegen.