Android-update zorgt voor nog sneller toegang tot devolo Home Control

Bunnik, 15 maart 2018 – Home Control, de eenvoudige smart-home-oplossing van devolo, biedt tal van slimme features op het gebied van veiligheid, energiebesparing en comfort. De nieuwste app-update voor Android maakt het gebruikers nog makkelijker om hun smart home te bedienen. Zo kan nu een widget worden ingesteld op het beginscherm, voor sneller toegang tot de belangrijkste Home Control-functies.

Meer gebruiksgemak met nieuwe Android-widget

De nieuwe update van de Android-app maakt het bedienen van Home Control makkelijker en sneller. Dankzij de widget hoeft de app zelfs niet opgestart worden om bijvoorbeeld simpel en snel het huis te zien of om een scenario opnieuw af te spelen. In de Home Control-widget, die standaard op het beginscherm van de smartphone staat, kunnen Android-gebruikers gewoon op het icoontje van het smart device of de functie klikken (scenario, regel, tijdcontrole) om deze aan of uit te zetten. Bijvoorbeeld om de verwarming in te stellen op de meest comfortabele temperatuur.

273462 devolo%20home%20control%20widget nl 214957 original 1519648793

De gebruiker bepaalt zelf welke toestellen, scenario’s, regels, groepen of tijdcontrole de widget weergeeft. Snelle toegang tot de verwarming in de badkamer bijvoorbeeld, of het activeren van een ‘alarm’-regel om het huis tegen ongewenste gasten te beschermen. Andere opties zijn het uitschakelen van alle lampen vóór het slapengaan of controleren of alle ramen gesloten zijn. Nog een voordeel: het gebruik van de widget heeft nauwelijks invloed op de batterij van de smartphone. Als hij voor een langere tijd niet gebruikt wordt, gaat hij over naar slaapstand, zodat hij nog minder stroom verbruikt.

De widget kan ook continu op het scherm getoond worden. Handig als Home Control wordt gebruikt in combinatie met een tablet: door deze op een centrale plaats in huis te plaatsen, hebben alle bewoners eenvoudig en snel toegang tot Home Control. Bovendien geeft de Android-app met de update ook betere feedback als de scenario’s opnieuw worden afgespeeld. Tijdens dat proces krijgt de gebruiker visuele feedback in de app.

devolo Home Control: meer comfort en gebruiksgemak, betere beveiliging en efficiëntere energiebesparing

devolo Home Control is een in Duitsland ontwikkelde uitgebreide smart-home-oplossing. Momenteel bestaat het uit twaalf verschillende componenten. Het Starter Pack met Home Control Centrale, Deur-/Venstercontact en Intelligent Stopcontact is verkrijgbaar voor een adviesprijs van 219,90 euro. Compatibele producten van derde partijen kunnen ook in het systeem geïntegreerd worden, waaronder alle Z-Wave-gecertificeerde toestellen en de slimme verlichting van Philips HUE. Dat betekent dat gebruikers honderden producten ter beschikking hebben om hun smart home volledig te personaliseren. Home Control kan niet alleen bediend worden vanuit de Home Control-app, maar ook vanuit het online my devolo-portaal.

273461 devolo%20home%20control%20starter%20package ac6f8a large 1519648792