Wereldpremière tijdens IFA 2018: devolo Magic combineert Mesh-WiFi met Powerline voor snelheden tot 2.400 Mbps

287334 devolo%20magic%202%20wifi%20multiroom%20kit picture4 9e5087 large 1534235020

Bunnik, 14 augustus 2018 – devolo introduceert devolo Magic – leef vandaag nog in de toekomst! Deze nieuwe productlijn biedt hogere snelheden, groter bereik en meer stabiliteit. Daarmee is devolo Magic de nieuwe standaard op het gebied van thuisnetwerken. Om dit te bereiken, heeft devolo – voor het eerst – de krachtigste WiFi gecombineerd met Powerline-technologieën. Het hieruit voortkomende devolo Magic biedt het gemak van de beste Mesh-WiFi en gebruikt een nieuwe-generatie chip op basis van de G.hn-technologie voor het Powerline-segment. De nieuwe chips maken snelheden van maximaal 2.400 Mbps mogelijk. Een nieuwe auto-pairing-functie maakt installatie eenvoudiger dan ooit. devolo Magic: voor magische multimedia-ervaringen in het gehele huis.

Ervaar vandaag al het thuisnetwerk van de toekomst

Met devolo Magic combineert devolo het beste van WiFi en Powerline. “Powerline als backbone voor uitstekende WiFi heeft enorme voordelen”, zegt Heiko Harbers, CEO van devolo AG. “Door Powerline als backbonetechnologie te gebruiken, wordt het signaal niet geblokkeerd door plafonds of muren. Met deze nieuwe-generatie Powerline op basis van de G.hn-technologie bereiken prestaties een geheel nieuwe dimensie.”

In plaats van de 1.200 Mbps die tot op heden behaald konden worden, bieden deze high-end adapters datasnelheden tot wel 2.400 Mbps. Dat maakt ze de snelste Powerline-producten die momenteel verkrijgbaar zijn in de markt en geeft klanten de beste gebruikerservaring voor alle hedendaagse multimediatoepassingen. De producten maken het mogelijk om meerdere 4K-video’s – of zelfs 8K-video’s –over te dragen door het gehele huis, naadloos en gelijktijdig. Virtual-realityapplicaties waar veel data voor nodig zijn, en onlinegames waar maximale snelheid voor nodig is, zijn geen enkel probleem, net als stabiele toegang tot alle cloudapplicaties voor consumenten die vanuit huis werken.

Perfecte, slimme WiFi

Met devolo Magic beschikt elke ruimte over supersnel internet. Het maakt niet uit of een gebruiker hierbij verbinding heeft via WiFi of de ethernetkabel – devolo Magic zorgt op beide manieren voor de beste verbinding. Doordat devolo Magic Mesh-WiFi ondersteunt, profiteren mobiele apparaten van nieuwe-generatie WiFi. Zo zorgt devolo Magic er geheel automatisch voor dat smartphones, tablets en alle andere mobiele apparaten altijd verbonden zijn met het snelste toegangspunt en een zo snel mogelijke verbinding hebben – als een magische assistent binnen het thuisnetwerk. Trage videostreams, videogames met lage, trage downloads en haperingen terwijl je naar je favoriete playlist luistert: met devolo Magic behoort dit alles tot het verleden.

De magie achter devolo Magic

devolo maakt voor het eerst gebruik van een G.hn-chip van de tweede generatie. Daarmee onderstreept het bedrijf zijn marktleiderschap in technologie. De G.hn-Powerline-chip zorgt voor een enorme toename in prestaties en sterke verbeteringen in stabiliteit en bereik. De nieuwe devolo Magic-adapters kunnen afstanden overbruggen van maximaal 500 meter en veranderen zo elk stopcontact in een toegangspunt voor supersnel internet.

287331 devolo%20magic%20application 898c46 large 1534234682

Inclusief Mesh-WiFi

Alle WiFi-adapters in de devolo Magic-serie bieden Mesh-WiFi van topklasse. Ze zijn voorzien van volledig nieuwe en verbeterde WiFi-functionaliteiten. ‘Fast Roaming’ zorgt ervoor dat alle WiFi-clients, zoals smartphones en tablets, altijd verbonden zijn met het sterkste WiFi-toegangspunt. Dit is vooral belangrijk wanneer mensen hun mobiele apparaat meenemen naar een andere ruimte. Met ‘Config Sync’ kan de WiFi-configuratiedata van de router eenvoudig overgedragen worden naar alle WiFi-toegangspunten (single SSID). Daarnaast verwerkt de nieuwe ‘Airtime Fairness’-functie de aanvragen van snelle WiFi-clients met hogere prioriteit. Dit voorkomt dat oudere devices, waarbij downloaden langer duurt, voor WiFi-knelpunten zorgen. Geïntegreerde ‘Band Steering’ zorgt ervoor dat alle WiFi-clients automatisch toegewezen worden aan het beste draadloze kanaal en de optimale frequentie. devolo Magic maakt alle Mesh-WiFi-functies automatisch beschikbaar voor gebruikers.

Eenvoudige installatie en meer gebruikersgemak met nieuwe app

Installatie van de devolo Magic-adapters was nog nooit zo eenvoudig. Wanneer de eerste adapter eenmaal is ingeplugd, worden alle volgende adapters die binnen twee minuten erna worden ingeplugd, automatisch gekoppeld – zelfs indrukken van een knop is niet meer nodig. Daarmee is elk stopcontact voorzien van een snelle en individueel versleutelde internetverbinding. De browser-based devolo Cockpit-software is gratis verkrijgbaar voor verdere configuratie.

Precies op tijd voor de nieuwe productlijn komt devolo met een nieuwe devolo Home Network-app. Naast een nog gebruiksvriendelijker interface biedt deze nieuwe app een intuïtieve installatiewizard die gebruikers stap voor stap door het complete installatieproces loodst.

De komende weken en maanden wordt de app continu verbeterd, zodat het de belangrijkste gebruikerstool met optimale gebruiksvriendelijkheid wordt. Geplande functies zijn gasten-WiFi, ouderlijk toezicht en een snelheidstest.

Productoverzicht, prijs en verkrijgbaarheid

Tijdens IFA 2018 presenteert devolo twee productcategorieën: devolo Magic 1 en devolo Magic 2. Beide zijn verkrijgbaar als LAN- en WiFi-versie.

Het high-end model, devolo Magic 2 WiFi, is voorzien van twee gigabit-LAN-aansluitingen en snelle WiFi ac met Mesh-functionaliteit. devolo Magic 2 LAN heeft één gigabit-poort om een smart-tv, streamingbox of gameconsole met een ethernetkabel aan te sluiten op het netwerk. Beide devolo Magic 2-modellen bereiken via Powerline snelheden tot 2.400 Mbps.

Het instapmodel van de nieuwe productlijn is de devolo Magic 1 met een bandbreedte via Powerline tot 1.200 Mbps. Net als zijn ‘grote broer’ is ook het devolo Magic 1 WiFi-model voorzien van twee Ethernet LAN-poorten en snelle WiFi ac met Mesh-functie. devolo Magic 1 LAN heeft één fast gigabit-poort voor supersnelle internetaansluitingen.

Alle devolo Magic-adapters hebben een ding gemeen: het geïntegreerde stopcontact zorgt ervoor dat er geen stopcontact verloren gaat. De nieuwe devolo Magic-modellen zijn compatibel met alle routers en werken naadloos met elkaar samen. Ze kunnen ook gelijktijdig gebruikt worden met andere dLAN-adapters die zijn aangesloten op dezelfde netvoeding.

De WiFi-modellen zijn verkrijgbaar als Single Adapters, Starter Kits (met 2 adapters) en Multiroom Kits (met 3 adapters). De LAN-modellen zijn verkrijgbaar als single adapters en Starter Kits.

287332 tabel b85430 original 1534234910

devolo Magic zal vanaf het vierde kwartaal van 2018 in de handel verkrijgbaar zijn. devolo biedt een fabrieksgarantie van drie jaar.

Het devolo-persteam nodigt u van harte uit om meer te weten te komen over devolo Magic tijdens IFA 2018 van 29 augustus tot en met 3 september 2018 in Berlijn. We zien u graag in stand 126 in Hal 6.2. Neem om een afspraak in te plannen contact op met ons pr-bureau via devolo@lvtpr.com of bel +31 (0)30 65 65 070.

Noot voor redactie, niet voor publicatie

Voor meer beeldmateriaal, klik hier.

Voor meer informatie en/ of reviewmogelijkheden, neem contact met ons op.

3981 PB  Bunnik