Snelle WiFi in de tuin dankzij devolo WiFi Outdoor

309840 wifi%20garden%20chilling 97e7a9 large 1555676498

Bunnik, 24 april 2019 – De lente is er en de zomer staat op de stoep. En dat betekent: tijd voor ontspannen en zonnige uurtjes in de tuin of op het balkon. Maar om optimaal te genieten van een barbecue met urenlang storingsvrije muziek of een filmavondje buiten, is niet alleen mooi weer nodig, maar ook een goede WiFi-verbinding. Je wilt immers niet al je kostbare data verbruiken. Met de devolo WiFi Outdoor-adapter zorg je buiten eenvoudig voor een snelle WiFi-verbinding.

Niet alleen binnenshuis is een goede internetverbinding een must, ook buiten is dit van groot belang. Doordat de router vaak in de meterkast hangt of ergens in een hoekje staat, is de WiFi-ontvangst in de tuin of op het balkon op z’n best extreem traag. De lage downloadsnelheid is amper genoeg om je e-mail te checken en iets verderop in de tuin is er zelfs helemaal geen signaal. Maar dat hoeft niet zo te zijn!

WiFi in de tuin? Dat is eenvoudig

De devolo WiFi Outdoor-adapter lost WiFi-problemen buiten op. Het product gebruikt het elektriciteitsnetwerk alsof het een lange datakabel is. Hierdoor blokkeren de muren van je huis het WiFi-signaal niet meer en is het mogelijk elk aanwezig stopcontact buiten te transformeren tot een WiFi-hotspot.

309834 dev outdoorwifi scenarios print 8b0e32 large 1555676193

Snelle en eenvoudige installatie

Dit klinkt allemaal misschien wat hightech. Maar de adapter is heel eenvoudig te installeren. Verbind een dLAN-adapter die gebruikmaakt van een Homeplug AV-transmissiestandaard, met de router en stop hem binnen in een stopcontact. Steek vervolgens de devolo WiFi Outdoor-adapter buiten in een stopcontact en klaar! De adapter genereert automatisch een nieuw WiFi-netwerk met volledige signaalsterkte.

Zelfs te gebruiken bij regen en wind

De devolo WiFi Outdoor-adapter is volledig geschikt voor buitengebruik. De adapter is voorzien van een robuuste behuizing, gemaakt van met glasvezel versterkt plastic met beschermingsclassificatie IP 65. Daardoor is hij optimaal beschermd tegen stof en vuil, en vormen zelfs water en hevige regen geen gevaar. De water- en stofbestendigheid maakt het gebruik van de robuuste adapter in de tuin bij alle weersomstandigheden mogelijk, zodat je altijd en overal een perfecte WiFi-ontvangst hebt. Handig voor het volgende tuinfeest, een ontspannende middag in een hangmat of een gezellige film- of voetbalavond met familie en vrienden.

Prijs en beschikbaarheid

De devolo WiFi Outdoor-adapter is online en via verschillende retailers verkrijgbaar voor de adviesprijs van 169,90 euro. Kijk voor meer informatie op www.devolo.nl.

309845 dev outdoorwifi packshots eu noproduct screen b6952c large 1555676970

devolo maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van devolo highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 40 miljoen dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met devolo Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens uitbreidbaar en makkelijk per smartphone te bedienen. Als OEM-partner past devolo zijn producten en oplossingen aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart Grids realtime bewaakt en geregeld worden, en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren. devolo is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.

Noot voor redactie, niet voor publicatie:

Voor meer beeldmateriaal, klik hier.

Voor meer informatie en/of reviewmogelijkheden, neem contact met ons op.